//-->
SORUNUZU SORUN HEP BİRLİKTE CEVAPLAYALIM BÖLÜMÜ SOLDA FORUM YAZAN YERDEDİR. FORUMA ÜYE OLUN TÜM SORULARINIZ CEVAPLANSIN. MATEMATİK VE DİĞER DERSLERİN VİDEOLU KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMÜ VİDEO ANLATIMLARI SİTEMİZDE BULUNMAKTADIR MATEMATİKCİMM SONUNDAKİ CİMM 2 M İLE YAZILIYOR :) *HOŞ GELDİNİZ*
aaaa
aaaaaa
6. 7. 8. Sınıf Matematik
6. 7. 8. Sınıf Videolu konu anlatımı
6. 7. 8. Sınıf Videolu soru çözümü
6. 7. 8. Sınıf Türkçe
6. 7. 8. Sınıf Fen bilgisi
6. 7. 8. Sınıf Sosyal bilgiler
aaaaaa
Matematik
Geometri
Fizik
Kimya
Biyoloji
Edebiyat
Dil ve anlatım
6. 7. 8. Sınıf Matematik
Matematik
Geometri
Fizik
Kimya
Biyoloji
Türkçe
Edebiyat
Tarih
6. 7. 8. Sınıf Matematik
Geometri
Matematik
Toplist
Site içi arama
Ziyaretçi defteri
Site duyuruları
Yönetici Hakkında
Hakkımızda
iletişim
Reklam ver
Site Haritası
aaaaaaaa
Takvim yaprakları
Döküman arşivi

Eğitim Haberleri
Anketler
5 Günde İngilizce
nlp
ingilizce

Tüm dersler ve Matematik

histogram

ARKADAŞLAR BU BÜLÜMDE HİSTOGRAM NE DEMEKTİR SORUNUZA CEVAP ARANMAKTADIR. SİTEMİZDE HARİKA 8. , 7. , 6. , SINIF, SBS HAZIRLIK , LİSE 1 , LİSE 2 , LİSE 3 , ÜVİVERSİTE HAZIRLIK VİDEO KONU ANLATIMI ÇÖZÜMLÜ SORULAR VİDEO ANLATIMI BULUNMAKTADIR. MATEMATİK , FEN BİLGİSİ, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ, TARİH, COĞRAFYA VE BENZERİ BAZI HARİKA KONULAR BULUNUR. BİRAZ ARAŞTIRMAYLA DERSLERİNİZE YARDIMCI OLACAK HERŞEYE ULAŞABİLİRSİNİZ. KOLAY GELSİN.


HİSTOGRAM NE DEMEKTİR?


Tekrarlı sayılardan oluşan elimizdeki verileri, genelde çetele tabloları kullanarak oluşturduğumuz veri grupları içine dahil edip bu gruplardaki verilerin sayılarının kullanılması ile elde edilen sütun grafiklerine histogram adı verilir.
Anlaşılacağı gibi çetele tablosundaki verilerin sütun grafiğine aktarılması yani oluşan sütun grafiklerine histogram denir.
Veri grubunun genişliği vardır. Bu genişliği belirlemek için veri grubunun açıklık değerini, kaç grup oluşturmak istiyorsak bu sayıya böleriz. Bölme işlemindeki bölüme en yakın ve büyük olan sayı veri gruplarının genişliği olarak alınır. Burada genişlik  tek sayıda olabilir çift sayıda olabilir. Veri gruplarının genişliğinin küçük olması dağılımı daha iyi anlatan histogramlar oluşturur. Genişlik azaldıkça grafik görsel yönden daha iyi anlaşılır.
Örneğin, açıklık değerini grup sayısına böldüğümüzde bölüm yani genişlik 4,8 çıktı ise 5 ; 7,2 çıktı ise 8 ; 9 çıktı ise 9 alcaz. Hep bir üstü tam sayıyı alcaz, ondalık sayı değilde tam çıkarsa o sayıyı alcaz.
Açıklık değeri, veri grubunu küçükten büyüğe sıraladığımızda en büyük değerden en küçük değer çıkarılır.
Örnek: Bir sınıftaki 20 öğrencinin boyları verilmiştir. Bu verileri sıralayalım;
142,143,145,145,147,148,155,155,156,160,
162,163,163,167,169,169,170,170,172,175
histogramını oluşturacağız.
Önce verilerin açıklık değerini hesaplayalım: 175-142=33
Veri gruplarının sayısı 4 olsun. Açıklık değerini grup sayısına bölerek veri grubunun genişliğini bulcaz: 33/4=8,25
8,25 bundan büyük olan sayıyı yani 9'u alcaz. Genişlik 9'dur.
Şimdi çetele tablosu oluşturcaz.
Boy uzunlukları:           
Kişi sayısı:
142-150                              6
151-159                              3
160-168                              5
169-177                              6

Bu değerleri grafiğe aktarıp sütunlar çizeceğiz. Grafikte dikey eksen kişi sayısını, yatay eksen boy uzunluklarını gösterecek. Sonuç olarak sütunlardan oluşan grafiğimiz histogramdır.















Bu sayfa hakkındaki son yorum:
Yorumu gönderen: gncl, 05.10.2013 18:37:39:
allah belanızı versin bi kim buldugunu söyleyin su histogramı be

Yorumu gönderen: gamze, 09.04.2012 11:43:17:
yıldırım

Yorumu gönderen: meliğim, 29.11.2011 16:06:47:
birazdaha bilgi verseydiniz daha iyi olurdu ama saolun :)

Yorumu gönderen: eben, 27.04.2011 16:09:16:
kişiye özel aktarım.....!? ;D :) .,D

Yorumu gönderen: bi histogramı kim buldunu orenemedim, 06.04.2011 15:44:18:
:(

Yorumu gönderen: atakan, 05.01.2011 20:24:23:
işime yaradı ama anlattıgın konunun hıstogramını verseydın cunku yabancı dılde yazıyo saol :)

Yorumu gönderen: KeNan, 22.12.2010 16:02:05:
HOCA PERFORMANS VERDI BEN DE BURDAN YAPDIM ÇOK TEŞKLER

Yorumu gönderen: Hm i., 08.12.2010 19:03:07:
Nerelerde kullanılır?

Yorumu gönderen: melike, 23.11.2010 15:54:13:
bn histogramı kim bulmuştur dedim onlar örnek çıkarıyo yarabbi!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :(

Yorumu gönderen: yasin, 22.11.2010 12:32:34:
cetele tablosu misal 40-49 arası 4 kişi var bu sayılar genişşlikk yapılacam arkadaşlar adma olun akıllı olun mallık yapmayın dersinize calışın

Yorumu gönderen: suskun niğdeli, 21.11.2010 16:16:33:
ben nasıl yapıldığını soruyorum sen örnek weriyon walla hiç işime yaramadı

Yorumu gönderen: uqaLa , 03.11.2010 14:00:23:
histogramın tarihçesi yok mu hiç yff

Yorumu gönderen: sanane, 11.10.2010 13:15:01:
çetele tablosu naıl oluyor gardaşlar süylemeyenin amına koyam

Yorumu gönderen: özge, 07.10.2010 12:12:05:
bende hiç beğenmedim çünkü histogramların altında yorumları olmalıydı nerde yorum yaaaa

Yorumu gönderen: siktir, 25.05.2010 09:37:28:
siktir

Yorumu gönderen: tolga, 06.05.2010 11:59:20:
iide daha fasla örn yokmu:D

Yorumu gönderen: ruya, 01.05.2010 12:40:59:
hiç işime yaramadı histogramı km buldugu ve neden buldugu yk ama ynede saolun:(

Yorumu gönderen: _bahar_, 25.04.2010 15:49:45:
benm işime yaradı ama daha fazlası qerekioo ya

Yorumu gönderen: udeuy, 10.04.2010 11:08:44:
gsukyftgıdosıds

Yorumu gönderen: merve, 06.04.2010 12:28:31:
histogramın tarihçesi neden çıkmıyor

Yorumu gönderen: merve, 22.03.2010 13:20:56:
valla hiç işime yaramadı istediğimi bulamadım bu tabloya histogramı bulan kişiyi de ekleseniz nolur sanki..........

Yorumu gönderen: dilek, 16.03.2010 14:08:17:
teşekkür ederiz işme yarıyor ama kim bulduğu yazmıyor

Yorumu gönderen: ESRA, 07.02.2010 15:50:48:
bence biraz daha test olsa ama çözümlü olsa olurdu.

Yorumu gönderen: yoq, 16.01.2010 21:16:12:
bn size kim buldu diom siz histogram nediri verionus madem öle kim buldunun altına koymayın be !

Yorumu gönderen: kklkl, 11.01.2010 12:56:42:
çoq soqolun tşk çoq işime yaradı

Yorumu gönderen: sanane, 06.01.2010 17:13:41:
eyw sagol

Yorumu gönderen: lkj, 26.12.2009 17:07:23:
hgjhjas

Yorumu gönderen: isimsiz kahraman, 23.12.2009 15:59:32:
çok begendik.



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:
matematikcimm.tr.gg
Atasözleri sözlüğü
Deyimler sözlüğü
Kompozisyon Örnekleri
Kitap özetleri
Bilgi damlaları
Roman özetleri
100 Temel eser
Türk destanları
Dünyamızı tanıyalım
Ülkemizi tanıyalım
Türkiyenin bölgeleri
Dünya bilimi
Bilim adamları
Biliyormusun ?
Rekorlar kitabı
Bilmeceler
Güzel sözler
Fıkralar
Komik yazılar
Diğer Konular
Hoşgeldin 2011
İslami bilgiler
Photoshop dersleri
Küresel ısınma
Çeşitli bilgiler
Online:
Tekil Hit: 112
Çoğul Hit: 194
Ip: 54.204.68.109

PageRank
© Matematikcimm.tr.gg Tüm hakları saklıdır.İçerik kaynak gösterilmesi halinde kullanılabilir 2008-2009-2010 Copyright ©
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=